Friday, May 8, 2009

Kami Ingin Mendengar Pengalaman Belajar Anda.





Kami ingin mendengar Pengalaman Belajar anda. Bukan belajar yang formal tetapi apakah yang telah anda pelajari sehingga memberikan kesan pada persepsi anda tentang sesuatu atau keperibadian anda. Mungkin saja pengalaman itu berlaku semasa anda sedang mengikuti pengajian yang formal atau mungkin saja dari mana-mana dan daripada siapa-siapa atau apa-apa juga.

Tidak mustahil seorang tukang sapu dapat mengajar anda sesuatu yang lebih besar daripada seorang professor. Sesetengah orang mungkin menganggap bahawa hal itu kecil tetapi telah mengubah anda menjadi lebih baik, lebih menghargai alam, lebih bersyukur dengan makanan dan menjadi seorang yang peka dengan nasib orang lain.

Bukankah seorang wanita Yahudi tua telah tersentuh hatinya dengan kehadiran seorang pemuda yang selalu datang menyuap makanan kepadanya dan mendengar segala rungutan dan caciannya tentang Nabi Muhammad s.a.w tanpa dia mengetahui bahawa pemuda itulah yang sedang dicaci-makinya.Sehingga setelah wafat Rasulullah, barulah wanita itu mengetahui pemuda itulah Nabi Muhammad s.a.w dicacinya. Wanita itu memeluk Islam mengenangkan keperibadiannya yang begitu tinggi.

Apa saja! Kami ingin mendengarnya daripada anda. Tuliskan kerana pengalaman anda akan turut memberikan kesan kepada insan yang lain. Hantarkan kepada:
ms.anuar@gmail.com dan zirkon82@yahoo.com

Jazakumullahu khoiron kathiro

www.pondokbukukita.blogspot.com
http://hamimanhamima.blogspot.com/

- SEKIAN -

No comments:

Post a Comment