Tuesday, June 9, 2009

Menanti Orang Baru






Hanya Allah yang mengetahui debaran ini. Apa pun Allah jugalah yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Kadang-kadang kita sering meminta hitam, namun yang baik adalah putih. Moga kita menjadi orang yang bersyukur dan tidak kufur dengan nikmat Allah yang melimpah ruah.

Orang baru yang bakal hadir akan menjadi amanah besar dalam melangsungkan perjuangan ini. Moga-moga orang baru ini mampu menjadi teman anak-anak orang asli di Kuala Mu, atau hero-hero laskar bintang di Darul Ummah atau srikandi di Abu Nur.

Moga Isteriku yang merupakan teman baikku dan rakan seperjuanganku yang tercinta tabah menghadapi kesakitan dan ujian ini. Sesungguhnya aku amat menyayangi, menghormati dan merinduimu selalu.

Hanya Allah yang mengetahui debaran ini. Allah jugalah yang mampu membalas doa-doa dan kata-kata semangat keluarga dan teman-teman seperjuangan.

Doakan juga anak yang bakal lahir ini akan menjadi pejuang seperti Umar Al Khattab, Umar Abdul Aziz dan Umar Moktar, yang menyerahkan harta,nyawa dan segala-galanya untuk Islam. Juga seperti Hajar yang tabah menegakkan arahan Allah yang esa, walaupun dugaan dan ujian yang menyesakkan dada.

Jazakumullahu khairan kathira

- sekian -

1 comment:

  1. tahniah brother Nuar...camne trip JUN k.mu
    abhujihad-fisabilillah.blogspot.com
    baidurisolution.blogspot.com

    ReplyDelete